Veelgestelde vragen (FAQ)

Voor klanten:
  1. Wat is een Buurtposter?
  2. Hoe weet ik bij welke Buurtposter ik terecht kan?
  3. Nemen jullie alle pakketjes aan?
  4. Hoe gebruik ik de gegevens van mijn Buurtposter bij het plaatsen van een bestelling?
  5. Waar vind ik de contactgegevens van mijn Buurtposter?
  6. Wat als ik zie dat mijn pakketje later geleverd wordt dan afgesproken?
  7. Waarom maak ik mijn Buurtposter blij met een Track & Trace-code?
  8. Wanneer ik de gratis bestelling wil proberen moet ik mij aanmelden voor Buurtpost, maar wat als het me niet bevalt?
  9. Ik heb problemen met aanmelden of inloggen.
  10. Wat als er iets gebeurt met mijn pakketje?
  11. Waar kan ik met een klacht terecht?
Voor Buurtposters:
  1. Wat is een Buurtposter?
  2. Hoe word ik Buurtposter?
  3. Moet ik dan de hele dag thuis blijven?
  4. Wat verdien ik als Buurtposter?
  5. Kan iedereen mijn adres- en contactgegevens zien?
  6. Wat als er iets met het pakketje gebeurt?
  7. Het pakketje is niet bezorgd op het afgesproken tijdstip, wat nu?

Voor klanten:

1. Wat is een Buurtposter?

Een Buurtposter is iemand uit jouw buurt die pakketjes voor je aanneemt op het moment dat jij niet thuis bent of het jou niet uitkomt. Een buurtbewoner die zich als het ware over je pakketje ontfermt. Iemand die overdag thuis is en op die manier ook contacten opdoet en een centje bij kan verdienen.

2. Hoe weet ik bij welke Buurtposter ik terecht kan?

Wanneer je je adres invult op de inlogpagina en aangeeft op welke dag je pakketje bezorgd wordt, dan zoeken wij de beschikbare Buurtposters voor je. Het aanbod aan Buurtposters verschilt van dag tot dag op basis van de opgegeven beschikbaarheid.

3. Nemen jullie alle pakketjes aan?

Onze Buurtposters nemen reguliere pakketjes aan die door de vervoerders PostNL, DHL Parcel, Kiala of DPD worden afgeleverd. De pakketjes voor onze Buurtposters mogen niet groter zijn dan 100 x 60 x 50 cm en maximaal 10 kg wegen. Ook mag de inhoud niet de waarde van 250 euro te boven gaan.

4. Hoe gebruik ik de gegevens van mijn Buurtposter bij het plaatsen van een bestelling?

In de webshop kun je het afleveradres van je pakketje wijzigen bij het plaatsen van je bestelling. Wanneer je een Buurtposter kiest, krijg je de adresgegevens. Kopieer deze gegevens en plak ze in de webshop als adres waar je je pakketje wilt laten bezorgen. Zet het pakketje wel op je eigen naam.

5. Waar vind ik de contactgegevens van mijn Buurtposter?

Open je aanvraag in het overzicht www.buurtpost.nl/aanvragen-overzicht. Hier zie je alle gegevens terug van je Buurtposter.

6. Wat als ik zie dat mijn pakketje later geleverd wordt dan afgesproken?

Neem contact op met je Buurtposter om de vertraging door te geven. Doe dit zo snel mogelijk en kijk samen naar de mogelijkheden.

7. Waarom maak ik mijn Buurtposter blij met een Track & Trace-code?

Met een Track & Trace nummer kan je Buurtposter zelf de levering van je pakketje in de gaten houden. Zo is er bij vertraging nog steeds iemand thuis.

8. Wanneer ik de gratis bestelling wil proberen moet ik mij aanmelden voor Buurtpost, maar wat als het me niet bevalt?

Geen zorgen, je zit nergens aan vast! Na je eerste bestelling kies je zelf of je je account verlengt. Je kunt dan voor 5 euro een jaar lang gebruik maken van onze diensten. En je ondersteunt onze sociale doelstellingen.

9. Ik heb problemen met aanmelden of inloggen.

Neem contact met op klantenservice@buurtpost.nl en we helpen je verder.

10. Wat als er iets gebeurt met mijn pakketje?

Onze Buurtposter ontfermt zich over je pakketje.

  • Je pakketje komt zichtbaar beschadigd aan bij je Buurtposter. Dan neemt de Buurtposter dit pakket aan. Hij of zij zal je laten weten dat je pakketje niet intact is aangekomen en je kunt het pakket toch afhalen. Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor de verdere afwikkeling en neemt contact op met de webshop. Buurtpost kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de schade of andere kosten die als gevolg van de schade worden gemaakt. Zie Algemene Voorwaarden.
  • Je ziet thuis pas dat je pakketje beschadigd is. Dan neem je contact op met de webshop. Zij beoordelen of je recht hebt op vervanging.
  • Je pakketje is afgeleverd volgens de vervoerder maar je Buurtposter geeft aan niets te hebben ontvangen. De vervoerder moet aantonen dat het pakketje afgegeven is.

11. Waar kan ik met een klacht terecht?

Wil je een probleem melden of heb je een klacht? Neem dan contact op met klantenservice@buurtpost.nl Binnen twee werkdagen ontvang je een reactie van ons.


Voor Buurtposters:

1. Wat is een Buurtposter?

Een Buurtposter is iemand uit jouw buurt die pakketjes voor je aanneemt op het moment dat jij niet thuis bent of het jou niet uitkomt. Een buurtbewoner die zich als het ware over je pakketje ontfermt. Iemand die overdag thuis is en op die manier ook contacten opdoet en een centje bij kan verdienen.

2. Hoe word ik Buurtposter?

Leuk dat je interesse hebt om Buurtposter te worden. Stuur een mail naar info@buurtpost.nl en we nemen graag contact met je op.

3. Moet ik dan de hele dag thuis blijven?

Nee, dat hoeft niet. Zolang je maar op het dagdeel aanwezig bent dat je afgesproken hebt met de klant. Heb je een Track & Trace-code ontvangen dan kun je volgen hoe laat de bezorger aan je deur staat.

4. Wat verdien ik als Buurtposter?

Als Buurtposter verdien je per ontvangen pakketje:

  • € 0,30 wanneer de klant het pakketje zelf komt ophalen.
  • € 0,50 wanneer je het pakketje zelf gaat bezorgen bij de klant.
  • Ontvang je een uitkering, dan bestaat de mogelijkheid dit als extra vergoeding te behouden.

5. Kan iedereen mijn adres- en contactgegevens zien?

Nee, zeker niet! Alleen wanneer een klant jou kiest als Buurtposter en een aanvraag indient krijgt hij jouw contact – en adresgegevens.

6. Wat als er iets met het pakketje gebeurt?

Neem altijd contact op met je klant zodat deze weet wat er aan de hand is. Pakketjes waarvan je vermoedt dat deze verdachte of gevaarlijke inhoud bevat mag je weigeren aan de deur. Pakketjes die niet geleverd zijn vallen onder de verantwoordelijkheid van de vervoerder.

7. Het pakketje is niet bezorgd op het afgesproken tijdstip, wat nu?

Neem contact op met je klant. Mogelijk komt de levering later. Heb je een Track & Trace-code ontvangen dan kun je de status van het pakketje volgen.